Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
پیشنهاد سردبیرسخت افزار

چگونه با کمترین هزینه به سیستم و کامپیوتر خود رنگ و لعاب ببخشیم؟

افزایش جذابیت ظاهری سیستم با هزینه کم!

زمان مطالعه: 8 دقیقه

همه ما می‌دانیم که در دوره و زمانه امروزی، سیستم‌ها و کامپیوترهای گیمینگ یا حتی رندرینگ، با نورپردازی RGB و هیجان انگیز خود شناخته می‌شوند. محبوبیت RGB در دوره کنونی آنقدر بالا است که در سال گذشته تصمیم گرفتیم یک راهنمای جامع نورپردازی RGB و ARGB در سیستم‌های گیمینگ آماده و به شما ارائه کنیم.

هدف ما در آن مطلب، نورپردازی RGB در تمام قطعات اصلی و جانبی یک کامپیوتر بود و حتی به موارد ریزی مانند کابل اسلیو RGB نیز اشاره کردیم. با این حال، بدون شک همه افراد بودجه و شاید حوصله خرید و انتخاب قطعاتی با نورپردازی RGB یا ARGB را نداشته باشند و تنها می‌خواهند با نورپردازی ملایم و به اصطلاح تزئینی،‌ رنگ و لعاب جذابی به ستاپ و سیستم خود دهند و آن را حداقل از نظر ظاهری، هیجان انگیز سازند.

در این که نورپردازی RGB هم‌اکنون میان عموم گیمرها محبوب است، شکی وجود ندارد اما میزان این نورپردازی برای هر شخص به صورت سلیقه‌ای تعیین می‌شود. برخی از گیمرها حتی نورپردازی ستاپ خود را عاملی برای حواس پرتی و به هم خوردن تمرکز در زمان تجربه عناوین مختلف می‌دانند و تنها به میزان کمی RGB، صرفاً برای رنگ و لعاب بخشیدن به ستاپ مُرده خود نیاز دارند. البته منظور ما از ستاپ مُرده، لزوماً یک سیستم و کامپیوتر قدیمی و ضعیف نیست، بلکه بسیاری از کاربران ممکن است قطعات مدرن و قدرتمندی داخل سیستم خود داشته باشند اما این سیستم و ستاپ، بدون نورپردازی و عناصر RGB، ظاهر جذابی ندارد.

در این مطلب قصد داریم با کمترین هزینه، شما را صاحب لوازم جانبی کم خرجی کنیم که به سادگی به کامپیوتر خانگی شما، رنگ و لعاب زیبا و جذابی می‌بخشند.

کیس

از آنجایی که پیش از هر قطعه سخت افزاری، این کیس شما است که به چشم می‌آید، بدون شک داشتن یک کیس با نورپردازی RGB یا فن‌های از پیش تعبیه شده RGB، می‌تواند در ظاهر سیستم شما نقش بسیار مهمی داشته باشد. در زمینه کیس، پیشنهاد ما برای خرید مدل‌های زیبا و البته خوش قیمت، کیس‌های جدید شارکن (Sharkoon) هستند. مدل‌های متنوع، نورپردازی RGB زیبا و قیمت مناسب، بزرگترین نقاط قوت کیس‌های جدید شارکن به حساب می‌آیند که که آن‌ها را به بهترین انتخاب ممکن در بازار تبدیل می‌کنند.

کیس گیمینگ شارکن RGB LIT 100
کیس گیمینگ شارکن RGB LIT 100
فن کیس

همه ما می‌دانیم که فن‌های روی کیس، به چرخش هوا در آن کمک بسزایی می‌کنند. با این حال، بسیاری از این فن‌ها دارای قابلیت نورپردازی RGB نیستند یا اگر نورپردازی دارند، نور آ‌ن‌ها به یک رنگ نه چندان جذاب و ثابت محدود می‌شود. ما چند نمونه‌ از بهترین فن‌های کیس را که از برند‌های متفاوتی انتخاب شده‌اند، برایتان فهرست کرده‌ایم:

فن کیس گرین HURACAN GFK120M-ARGB
فن کیس گرین HURACAN GFK120M-ARGB

از میان این فن‌های کیس، می‌توان به طراحی زیبای مدل MF120 GT شرکت دیپ کول (طراحی مشابه با فن خنک کننده‌های پردازنده Fryzen و GamerStorm Castle EX V2 RGB) یا نورپردازی فوق‌العاده مدل هوراکان از شرکت گرین اشاره کرد. این فن‌ها نه تنها چرخش هوای داخل کیس شما را بهبود می‌دهند، بلکه با هزینه‌ای کم،‌ ظاهر زیبایی به کامپیوتر شما می‌بخشند.

نوار RGB

نوار ال ای دی RGB، یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین محصولاتی است که می‌توانید از آن‌ برای تزئین کیس یا به صورت کلی، ستاپ گیمینگ خود استفاده نمایید. این نوارهای نورپردازی در مدل‌های RGB و ARGB ارائه می‌شوند و با کانکتور مخصوص هر کدام از آن‌ها، به مادربرد سیستم شما متصل می‌گردند. شما می‌توانید نگاهی به مدل‌های قرار گرفته در زیر داشته باشید که طبق بودجه فهرست شده‌اند.

نوار ARGB دیپ کول RGB 200 PRO
نوار ARGB دیپ کول RGB 200 PRO

گزینه‌ آخر، کیت نورپردازی شرکت ریزر با نام Chroma است که امکانات فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهد. شما می‌توانید با اتصال این کیت به کانکتور USB یا حتی Molex کیس خود، برق آن تأمین کرده و نوارهای LED خود را به هر طریقی که می‌خواهید روشن کنید. بد نیست بدانید که می‌توان چهار نوار LED را به این کیت متصل کرد و از آن‌ها نور گرفت.

موس و کیبورد

موس و کیبورد RGB به راحتی می‌تواند ظاهر جذابی به ستاپ گیمینگ شما بدهد. با توجه به این که کیبوردهای خوب و ممتاز RGB در حال حاضر، قیمت بالایی دارند، تصمیم گرفتیم در این مطلب به سراغ کیبوردهای گیمینگ تقریباً پایین‌رده‌ای برویم که نه تنها عملکردشان شما را ناامید نمی‌کند، بلکه نورپردازی RGB به کار رفته در آن‌ها، ظاهر خیر‌ه‌ کننده‌ای را به آن‌ها می‌بخشد. توجه کنید که نورپردازی RGB این مدل‌های اقتصادی‌،‌ آنچنان قابل تغییر و آدرس دهی نیستند و اکثراً نورها یا رنگ‌های ثابتی دارند.

موس پد

این شاید ارزان‌ترین محصول موجود در این مطلب باشد اما موس پد با طرح RGB، بدون شک زیبا به نظر می‌رسد و در ظاهر ستاپ گیمینگ شما، نقش قابل توجهی دارد. موس پد مدرن و زیبای شرکت Razer با نام Sphex V2، تمام آن چیزی است که از یک موس پد زیبا، شیک و مدرن نیاز دارید.

موس پد گیمینگ ریزر Sphex V2
موس پد گیمینگ ریزر Sphex V2
خنک کننده پردازنده

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که هنوز با کولر استوک و معمولی شرکت‌های اینتل یا AMD کار می‌کنند، بدون شک نیاز به خرید یک کولر بادی یا مایع با نورپردازی RGB دارید. از آنجایی که کولرهای مایع به صورت کلی قیمت بالاتری نسبت به کولرهای بادی دارند، تصمیم گرفتیم چند کولر بادی خوش قیمت و زیبا را به شما معرفی کنیم. این کولرها نه تنها عملکرد پردازنده مرکزی شما را با پایین نگه داشتن دمای آن بالا می‌برند، بلکه با نورپردازی RGB، داخل کیس شما را زیباتر و جذاب‌تر از قبل می‌سازند. البته طرفداران خنک کننده‌های مایع را نیز ناامید نکرده و چند مدل اقتصادی و ارزان قیمت از کولرهای مایع دارای نورپردازی RGB را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

خنک کننده پردازنده دیپ کول GAMMAXX GT A-RGB
خنک کننده پردازنده دیپ کول GAMMAXX GT A-RGB
منبع تغذیه (پاور)

منبع تغذیه یا پاور، معمولاً قطعه‌ای نیست که برنامه تعویض کوتاه مدت آن را داشته باشید اما اگر به دنبال خرید یک پاور هستید، شاید بد نباشد به مدل‌های RGB و خوش قیمت موجود در بازار نگاهی داشته باشید.

پاور ریدمکس THUNDER RGB RX-735AP-R
پاور ریدمکس THUNDER RGB RX-735AP-R
هدست گیمینگ

هدست گیمینگ، یکی از نیازهای گیمرها به شمار می‌رود اما به غیر از عملکرد یک هدست گیمینگ، ظاهر آن نیز می‌تواند نقش بزرگی در زیباسازی ستاپ گیمینگ شما ایفا کند. اگر از گیمرهای حرفه‌ای و چند‌نفره‌باز باشید، بدون شک تاکنون نسبت به خرید یک هدست گیمینگ قابل و راضی کننده، اقدام کرده‌اید. با این حال اگر تازه سیستم و ستاپ خود را راه اندازی کرده‌اید، بودجه قابل توجهی در اختیار ندارید و از گزینه اقتصادی موجود،‌ انتظار نورپردازی زیبای RGB دارید، ما مدل‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم که نه تنها عملکرد قابل قبولی دارند، بلکه از نظر ظاهری نیز شما را راضی می‌سازند.

هدست گیمینگ رپو VH520 Virtual 7.1
هدست گیمینگ رپو VH520 Virtual 7.1
کابل اسلیو

همه ما می‌دانیم که یکی از سخت‌ترین بخش‌های کار ساختن و بیلد کردن یک رایانه شخصی، مدیریت کابل‌ قطعات و اجزای مختلف است. با این که بیشتر کاربران سعی می‌کنند با هوشمندی و ابزارهایی مانند بَست، این کابل‌ها را در گوشه و کنار کیس یا در پشت مادربرد پنهان کنند، اما اگر به شما بگوییم که همین کابل‌ها می‌توانند باعث زیبایی ظاهر کیس شما شوند، چه می‌گویید؟ پیش از این در مطلب جامع RGB توضیح دادیم این موضوع که امروزه حتی کابل‌های PC شما نیز می‌توانند از نورپردازی RGB یا حتی ARGB بهره بگیرند، ممکن است باعث تعجب شما شود اما کابل‌های رنگی و دارای نور، می‌توانند داخل کیس شما معجزه کنند.

با این حال در این مطلب، برخلاف مطلب جامع RGB، به سراغ مدل‌های گران قیمت و دارای نورپردازی نمی‌رویم، برعکس، قصد داریم مدل‌هایی را معرفی می‌کنیم که نه تنها باعث زیبایی داخل کیس و سیستم و ستاپ شما می‌شوند، بلکه قیمت به صرفه و پایینی نیز دارند. کابل‌های اسلیو شرکت دیپ کول، به راحتی می‌توانند شما را از ترس پنهان کردن کابل‌های درون کیس نجات داده و ظاهر جالبی به سیستم شما بدهند.

کابل اسلیو دیپ کول EC300-24P-RD
کابل اسلیو دیپ کول EC300-24P-RD
نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم با یک راهنمایی و معرفی محصول ساده، سیستم و ستاپ گیمینگ یا کاری شما را به نوعی نونوار سازیم و ظاهر مدرن و جذابی به آن بدهیم. همانطور که در ابتدای متن توضیح داده شد، بسیاری از گیمرها صاحب یک PC قابل و قدرتمند هستند اما عدم وجود تجهیزات جانبی و موارد جزئی یا حتی عدم وجود نورپردازی RGB (حتی در کمترین و ساده‌ترین حالت)، ظاهر مُرده و بی‌جانی را به سیستم آن‌ها داده است. این افراد می‌توانند تنها با خرج و هزینه کم و اندک، ظاهر دوست داشتنی، هیجان انگیز و جذابی به سیستم و ستاپ خود داده و به آن رنگ و لعاب بدهند.

نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ آیا حاضرید با خرج و هزینه کم، ستاپ گیمینگ خود را نونوار و جذاب سازید؟ نظر شما در مورد محصولاتی که به شما پیشنهاد کردیم چیست؟ نظرات خوب خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
محمد جعفر گیلک
محمد جعفر گیلک
3 سال قبل

سلام‌. مخلص . بررسی خوبی بود . عبارت کمترین هزینه صرفا به خاطر جذاب کردن تیتره .??‍♂️? درسته؟

بهادر
بهادر
3 سال قبل

عالی بود ممنون، ولی حتماً از محصولات موجود در سایت توی مقالات استفاده کنید

دکمه بازگشت به بالا